3 trucuri pentru ore captivante, pe care orice profesor trebuie să le știe

 

Idei pentru lecții eduboom pentru profesori

Dragi profesori, știm cât de mare e provocarea să faceți lecțiile atractive și interesante pentru elevi și să le mențineți atenția în timpul orei.

Luați-vă 5 minute și vă vom arăta câteva modalități ușoare și distractive prin care să implicați elevii cât mai eficient, prin utilizarea celor peste 4500 de lecții video și teste la materii din clasele I-VIII.

Orice lecție poate fi folosită ca material didactic la oră, și tot ce aveți de făcut pentru început este să mergeți în ecranul principal. Selectați apoi disciplina, clasa la care predați și lecția video pentru ora respectivă.

Gata! Acum puteți încerca rapid și ușor câteva dintre următoarele idei:

Lecție video cu cerință alocată anterior – asimilarea de cunoștințe noi și înțelegerea temei de discuție

Lecții video eduboom

Înainte de a reda lecția video, împărțiți elevii pe grupe și alocați-le  sarcini – de exemplu, să identifice și să noteze elemente-cheie din lecție (an, eveniment, persoană etc.) sau să răspundă la anumite întrebări.

Urmăriți apoi lecția video împreună cu elevii  și discutați răspunsurile. Lucrați ca o echipă pentru a face față provocării și lăsați-i pe toți să își împărtășească opiniile!

Prin această activitate îi pregătiți pentru o analiză mai serioasă a lecției, le atrageți atenția asupra momentelor cheie ale temei și le testați capacitatea de a găsi și de a extrage informații esențiale. Prin sarcini de grup, le stimulați abilitățile de lucru în echipă și puteți face ora mult  mai interesantă și mai plăcută.

 

Povestire după captură de ecran – exersarea și aprofundarea cunoștințelor

teste eduboom pentru evaluare elevi

Uitați-vă înainte la lecția video pe care vreți s-o folosiți și pregătiți-vă câteva capturi de ecran care să ilustreze momente-cheie.

Prezentați-le elevilor imaginile în clasă și rugați-i să scrie câte o propoziție despre fiecare dintre ele. După ce toți și-au notat propozițiile, puteți continua activitatea în două moduri:

⭐ Alegeți câțiva elevi care să citească ceea ce au scris. Discutați răspunsurile lor cu toată clasa și apoi urmăriți împreună lecția video. În felul acesta, puteți verifica ce au scris în raport cu informațiile din lecție.

⭐ Împărțiți elevii în grupuri de până la 4. Invitați-i să împărtășească cu clasa frazele lor, și să le folosească în crearea unui text/narațiune conexă. Este important să includeți în text toate propozițiile.

Stabiliți cât timp veți acorda acestei sarcini și, odată ce grupurile sunt gata, cereți-i fiecărui grup să își desemneze un reprezentant care să citească textul pe care l-au creat. Poveștile rezultate vor fi foarte interesante, iar elevii își vor exersa, astfel, noi cunoștințe pe le pun în practică pentru a le reține și mai bine!

 

Discuții dincolo de materia școlară cu tutorialele video „Valoros și interesant” 

Pe platforma eduboom găsiți o serie de tutoriale video care vă ajută să le vorbiți elevilor despre orientare profesională, protecția mediului înconjurător, știință, tehnologie de viitor și personalități din diferite domenii. 

Urmăriți filmulețele cu elevii, apoi dezbateți în grup subiectul și întâmplările povestite.  Pe lângă faptul că este distractiv, astfel de activități îi ajută să-și dezvolte abilități și să-și îmbogățească cultura generală. 

 

Credem că vă sunt de ajutor aceste idei și vă invităm să ne urmăriți în continuare. Permanent adăugăm pe platformă noi lecții video și teste ca să vă ajutăm să predați și mai eficient. Cu eduboom vă faceți orele și mai interesante și mai atractive, iar elevii sunt mai atenți și iau note mai mari!

Haideți în platformă să vizionați ultimele lecții adăugate!

eduboom


Urmărește toate noutățile de pe eduboom și în Facebook și Instagram!

Comentarii
  • WordPress
  • Facebook
1 comentariu
  • Mircea Beldiman
    iunie 8, 2022

    Lecții interesante sunt cu miile pe internet. Problema este: se încadrează acele lecții că timp in durata unei ore de curs în care trebuie sa faci prezenta, sa faci verificarea cunoștințelor și predarea lecției noi? ( În mare, pentru că sunt și momente organizatorice, și momente – destule- in care elevii nu se concentrează. Și apoi problema materialelor pentru care Statul nu mai da bani, și problema laborantei care nu mai exista în școală și profesorul, chiar daca ar fi de acord, nu poate pregăti materialele in cele 10 minute ale pauzei.

Adaugă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.