new-logo

Test: Teorema lui Thales

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
Fie triunghiul \Delta ABC. Dacă există scalarul k\in \mathbbR\setminus\left \ -1,0 \right \ astfel încât \overrightarrowAM=k\overrightarrowMB  și \overrightarrowAN=k\overrightarrowNC, atunci MN\parallel BC.
2
Fie triunghiul \Delta ABC. Presupunem că MN\parallel BC și \overrightarrowAM=3\overrightarrowMB .
  • Determină scalarul k>0 pentru care \overrightarrowAN=k\overrightarrowNC.
3
Reciproca teoremei lui Thales afirmă că dacă în triunghiul \Delta ABC punctul M\in AB\setminus \left \ A,B \right \, punctul N\in AC\setminus \left \ A,C \right \ și MN\parallel BC, atunci există scalarul k\in \mathbbR\setminus\left \ -1,0 \right \ astfel încât \overrightarrowAM=k\overrightarrowMC  și \overrightarrowAN=k\overrightarrowNB.
4
Fie triunghiul \Delta ABC. Presupunem că \overrightarrowAM=3\overrightarrowMB , \overrightarrowAP=\frac12\overrightarrowPB , \overrightarrowAN=\frac12\overrightarrowNC și \overrightarrowAQ=3\overrightarrowQC, ca în imagine.
  • Precizează relațiile de paralelism adevărate în aceste condiții.
5
În orice triunghi \Delta ABC , dacă punctul M\in AB\setminus \left \ A,B \right \ (adică în interiorul laturii sau pe una dintre prelungiri), punctul N\in AC\setminus \left \ A,C \right \ (adică în interiorul laturii sau pe una dintre prelungiri) și \fracAMMB=\fracANNC, atunci există scalarul k\in \mathbbR\setminus\left \ -1,0 \right \ astfel încât \overrightarrowAM=k\overrightarrowMB  și \overrightarrowAN=k\overrightarrowNC.
6
Dacă punctul M\in AB\setminus \left [ AB \right]  ( adică în exteriorul segmentului \left [ AB \right ]) și \fracAMAB=4, atunci este posibil ca:
7
Dacă \frac\overrightarrowEQ\overrightarrowQF=-\frac52 , atunci:
8
Fie triunghiul \Delta ABC. Presupunem că \frac\overrightarrowAE\overrightarrowEB=-\frac52 , \frac\overrightarrowAM\overrightarrowMB=-\frac25, \frac\overrightarrowAU\overrightarrowUC=-\frac52 și \frac\overrightarrowAQ\overrightarrowQC=-\frac25, ca în imagine.
  • Poziționează punctele E,M,U,Q pe figură și precizează relațiile de paralelism adevărate în aceste condiții.
9
Fie triunghiul \Delta ABC. Presupunem că \frac\overrightarrowAE\overrightarrowEB=-\frac52 , \frac\overrightarrowAM\overrightarrowMB=-\frac25, \frac\overrightarrowAU\overrightarrowUC=-\frac52 și \frac\overrightarrowAQ\overrightarrowQC=-\frac25, ca în imagine.
  • Poziționează punctele E,M,U,Q pe figură și precizează relațiile adevărate care exprimă coliniaritatea vectorilor.
10
Fie dreptunghiul ABCD, punctul E\in (DC), iar punctele M,N definite de relațiile vectoriale \frac\overrightarrowAM\overrightarrowMD=\frac\overrightarrowBN\overrightarrowNC=\frac13. Fie MN\cap EA=\left \ P \right \ și MN\cap EB=\left \ Q \right \, ca în imagine.
  • Găsește relația de legătură între vectorii \overrightarrowEP și \overrightarrowEA, precum și între vectorii \overrightarrowEQ și \overrightarrowEB.
  • Precizează afirmația adevărată.
11
Fie dreptunghiul ABCD , punctul E\in (DC), iar punctele M,N definite de relațiile vectoriale \frac\overrightarrowAM\overrightarrowMD=\frac\overrightarrowBN\overrightarrowNC=\frac13. Fie MN\cap EA=\left \ P \right \ și MN\cap EB=\left \ Q \right \. Punctele K,L sunt definite de relațiile vectoriale \overrightarrowPK=\frac13\overrightarrowKQ și \overrightarrowAL=\frac13\overrightarrowLB, ca în imagine.
  • Fixăm originea vectorilor de poziție în punctul E.
  • Exprimă vectorul de poziție al punctului K în funcție de \overrightarrowr\! P și de \overrightarrowr\! Q , precum și vectorul de poziție al punctului L în funcție de \overrightarrowr\! A și de \overrightarrowr\! B .
  • Precizează afirmația adevărată.
12
Fie dreptunghiul ABCD, punctul E\in (DC), iar punctele M,N definite de relațiile vectoriale \frac\overrightarrowAM\overrightarrowMD=\frac\overrightarrowBN\overrightarrowNC=\frac13. Fie MN\cap EA=\left \ P \right \ și MN\cap EB=\left \ Q \right \. Punctele K,L sunt definite de relațiile vectoriale \overrightarrowPK=\frac13\overrightarrowKQ și \overrightarrowAL=\frac13\overrightarrowLB, ca în imagine.
  • Fixăm originea vectorilor de poziție în punctul E.
  • Folosind exprimarea lui \overrightarrowr\! K  în funcție de \overrightarrowr\! P  și de \overrightarrowr\! Q , exprimarea lui \overrightarrowr\! P în funcție de \overrightarrowr\! A , exprimarea lui \overrightarrowr\! Q în funcție de \overrightarrowr\! B  și exprimarea lui \overrightarrowr\! L în funcție de \overrightarrowr\! A  și de \overrightarrowr\! B obținem \overrightarrowr\! K =\frac512\overrightarrowr\! L , de unde rezultă că punctele E,K,L sunt coliniare.
13
În triunghiul \Delta ABC, punctul E este definit de relația vectorială \overrightarrowAE=\frac45\overrightarrowAB.
  • Determină scalarul k\in \mathbbR pentru care EF\parallel BC și\overrightarrowAF=k\overrightarrowFC .
  • Răspunde cu un singur număr, folosind doar cifre și eventual semnul minus.
14
Se dă trapezul ABCD. Fie AC\cap BD=\left \ O \right \, iar punctele M,N sunt definite de relațiile vectoriale \overrightarrowOM=-\frac14\overrightarrowMA și \overrightarrowON=2\overrightarrowNA. Presupunem că există punctul P\in (BD) astfel încât MP\parallel CD și NP\parallel AD.
  • Determină scalarul k\in \mathbbR pentru care \overrightarrowAB=k\overrightarrowCD.
  • Răspunde cu un singur număr, folosind doar cifre și eventual semnul minus.
15
În triunghiul \Delta ABC punctul M\in (AB) și punctul N\in (AC) astfel încât MN\parallel BC. Fie punctele P1,P2,P3,...,P23\in (MN) astfel încât MP1=P1P2=P2P3=...=P22P23=P23N și punctele Q1,Q2,Q3,...,Q35\in (BC) astfel încât BQ1=Q1Q2=Q2Q3=...=Q34Q35=Q35C.
  • Determină n= numărul de perechi ordonate \left ( Pk,Ql \right ) pentru care punctele A,Pk,Ql sunt coliniare.
  • Răspunde cu un singur număr, folosind doar cifre.

Descrierea testului

Rezolvă acest test de matematică pentru clasa a IX-a și vei verifica dacă ai învățat temeinic cum se aplică Teorema lui Thales și reciproca ei. Testul cuprinde întrebări în legătură cu scrierea riguroasă, vectorială, a rapoartelor pe care le-ai întâlnit în gimnaziu când ai aflat prima dată despre Teorema lui Thales și despre reciproca ei. Vei exersa aplicarea teoremei în rezolvarea unor probleme de coliniaritate. Vei avea ocazia să îți folosești cunoștințele despre vectorii de poziție. Vei exersa cunoștințe de geometrie plană dobândite în gimnaziu. Sper ca testul să-ți placă! Rezolvă-l cât mai bine și vei fi foarte bine pregătit la matematică!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (0)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom