new-logo

Test: Ecuaţia de gradul al II-lea

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
O ecuație de gradul al II-lea are forma ax^2+bx+c=0, cu coeficienții a,b,c\in\mathbbR,a\neq0  și necunoscuta x\in M\subseteq\mathbbR.
2
Pentru a rezolva o ecuație de gradul al II-lea de forma ax^2+bx+c=0, cu coeficienții a,b,c\in\mathbbR,a\neq0, se poate folosi discriminantul, notat cu \Delta și calculat cu ajutorul coeficienților:
3
Considerăm ecuația de gradul al II-lea ax^2+bx+c=0,x\in\mathbbR, cu coeficienții a,b,c\in\mathbbR,a\neq0.
  • Dacă \Delta=0, atunci ecuația NU are soluții reale.
4
Considerăm ecuația de gradul al II-lea ax^2+bx+c=0,x\in\mathbbR, cu coeficienții a,b,c\in\mathbbR,a\neq0.
  • Dacă \Delta>0, atunci ecuația are două soluții reale distincte, care pot fi calculate cu formula:
5
Ecuația x^2=25,x\in\mathbbR are soluția unică x1=x2=5.
6
Ecuația -4x^2+20x-25=0,x\in\mathbbR are mulțimea de soluții:
7
Pentru fiecare număr m\in\mathbbR considerăm ecuația 3x^2+14x+m=0,\;\;x\in\mathbbR.
  • Determină numărul m\in\mathbbR pentru care x1=-6 este soluție a ecuației.
  • Răspunde cu un singur număr, folosind doar cifre și eventual semnul minus.
8
Pentru orice număr m\in\mathbbR ecuația 3x^2+14x+m=0,\;\;x\in\mathbbR are două soluții reale distincte.
9
Asociază la fiecare dintre ecuațiile de mai jos mulțimea de soluții corespunzătoare.
10
Pentru fiecare număr m\in\mathbbR considerăm ecuația 5x^2-mx+2=0,\;\;x\in\mathbbR. Semnul discriminantului (care depinde de m) decide numărul de soluții reale pentru fiecare dintre aceste ecuații.
  • Precizează mulțimea de valori ale numărului m\in\mathbbR pentru care ecuația are două soluții reale distincte.
11
Mihai vrea să rezolve următoarea problemă:
  • Se dă un pătrat. Se construiește un dreptunghi cu lungimea egală cu lungimea laturii pătratului mărită cu 6 și cu lățimea egală cu lungimea laturii pătratului mărită cu 3. Se constată că aria suprafeței dreptunghiului este de 10 ori mai mare decât aria suprafeței pătratului. Determină lungimea laturii pătratului.
  • Mihai se gândește să folosească o ecuație de gradul al II-lea, în care necunoscuta x să fie lungimea laturii pătratului.
  • Ecuația corespunzătoare ar putea fi:
12
Mihai vrea să rezolve următoarea problemă:
  • Se dă un pătrat. Se construiește un dreptunghi cu lungimea egală cu lungimea laturii pătratului mărită cu 6 și cu lățimea egală cu lungimea laturii pătratului mărită cu 3. Se constată că aria suprafeței dreptunghiului este de 10 ori mai mare decât aria suprafeței pătratului. Determină lungimea laturii pătratului.
  • Mihai a rezolvat problema folosind o ecuație de gradul al II-lea, în care a luat necunoscuta x= lungimea laturii pătratului. A obținut o unică soluție pozitivă.
  • Apoi a avut curiozitatea să afle n= numărul cu care ar putea mări lungimea laturii pătratului pentru a obține un alt pătrat, a cărui arie să fie de de 100 de ori mai mare decât aria suprafeței pătratului inițial.
  • Alege valoarea corectă a numărului n.
13
Se dă ecuația 3x^2-16x+14=0,\;\;x\in\mathbbR.
  • Determină s= suma soluțiilor ecuației și p= produsul soluțiilor ecuației.
  • Răspunde cu un singur număr, folosind doar cifre și eventual semnul minus.
14
Pentru fiecare număr m\in\mathbbN^* considerăm ecuația 4x^2-4mx+9=0,\;\;x\in\mathbbR.
  • Determină toate numerele m\in\mathbbN^* pentru care ecuația NU are soluții reale.
  • Determină s= suma acestor numere și p= produsul lor.
  • Răspunde cu câte un singur număr pentru fiecare spațiu liber, folosind doar cifre.
15
Pentru fiecare număr m\in\mathbbN^* considerăm ecuația 2x^2+2(m+5)x+m^2+5m+6=0,\;\;x\in\mathbbQ.
  • Determină toate numerele m\in\mathbbN^* pentru care ecuația are două soluții raționale distincte.
  • Determină s= suma acestor numere și p= produsul lor.
  • Răspunde cu câte un singur număr pentru fiecare spațiu liber, folosind doar cifre.

Descrierea testului

Cu acest test de matematică pentru clasa a IX-a vei recapitula metodele învățate în gimnaziu pentru rezolvarea ecuațiilor de gradul al II-lea. Vei exersa formulele folosite pentru rezolvarea acestor ecuații. Vei întâlni întrebări despre discriminantul unei ecuații de gradul al II-lea și vei folosi semnul acestui discriminant pentru a decide structura mulțimii de soluții ale ecuației. Vei întâlni întrebări în legătură cu folosirea ecuațiilor de gradul al II-lea în rezolvarea unor probleme în care apar ariile suprafețelor unor pătrate sau dreptunghiuri. Sper ca întrebările să-ți placă! Rezolvă testul și vei învăța matematică!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (2)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom