new-logo

Test: Evaluare Națională. Test de antrenament 6. Subiectul II

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
În redactarea unei caracterizări este necesar să incluzi date de identificare a personajului?
2
Sunt date de identificare a personajului:
3
Trăsăturile morale ale unui personaj nu trebuie să fie menționate într-o caracterizare.
4
În redactarea caracterizării unui personaj, trebuie să corelezi o valoare personală cu una dintre valorile personajului.
5
În fragmentul: „Moş Nichifor era harabagiu. Căruţa lui era bună, încăpătoare şi îndemânatică. [...]” (Ion Creangă, „Moş Nichifor, coţcariul”), există date de identificare a personajului Moș Nichifor?
6
Pentru a redacta caracterizarea unui personaj trebuie:
7
Citește fragmentul de mai jos.
  • „Pe pãrintele Trandafir sã-l ţinã Dumnezeu! Este om bun; a învãţat multã carte şi cântã mai frumos decât chiar şi rãposatul tatãl sãu, Dumnezeu sã-l ierte! şi totdeauna vorbeşte drept şi cumpãnit, ca şi când ar citi din carte.” (Ioan Slavici, „Popa Tanda”)
  • Selectează varianta care conține date de identificare ale personajului, pe care le-ai putea folosi în caracterizare.
8
Citește cu atenție fragmentul: „Când, deodată, vine la nuntă o fată îmbrăcată în nişte haine cum nici una din fetele de împărat nu avea. Cosiţele ei împletite cu meşteşug şi date pe spate îi atingeau pulpele şi ea era aşa de bine făcută, încât ochii tuturor rămase la dânsa. ” (Petre Ispirescu, „Zâna Munților”)
  • Completează enunțul lacunar de mai jos, prin alegerea variantei potrivite din paranteze.
9
Trăsăturile morale:
10
Scrie, în spațiul liber, tipul de caracterizare prin care se evidențiază trăsăturile personajului, în fragmentul de mai jos.
  • „A fost odată un împărat foarte viteaz; toate împărăţiile de prinprejurul împărăţiei sale îi cerea sfaturi: atâta era de drept şi înţelept.” (Petre Ispirescu, „Zâna Munților)
  • Răspunde printr-un cuvânt.
11
În fragmentul dat, portretul moral al împărătesei este conturat prin caracterizare: „La auzul acestor vorbe, împărăteasa se înspăimântă grozav şi, de pizmă şi ciudă, o dată se îngălbeni şi se înverzi, de ziceai că-i moartea. Din clipa aceea, ori de câte ori o zărea pe Albă-ca-Zăpada simţea că-i plesneşte fierea de ciudă: şi azi aşa, mâine aşa, până ce începu s-o urască de moarte.” (Frații Grimm, „Albă-ca-Zăpada și cei șapte pitici”)
12
Realizează corect corespondențele.
13
  • Citește cu atenție fragmentul extras din textul „Albă-ca-Zăpada și cei șapte pitici” de Frații Grimm.
  • „Şi pentru că Albă-ca-Zăpada era atât de frumoasă, vânătorului i se făcu milă de ea şi-i spuse:
– Dacă-i aşa, fugi de te ascunde, fetiţă dragă, unde nu calcă picior de om! Iar în sinea lui gândea: Biata de tine, până la urmă tot or să te sfâşie fiarele sălbatice!”
  • Completează enunțurile lacunare.
14
Notează A (adevărat) sau F (fals), în dreptul afirmațiilor de mai jos, în funcție de valoarea lor de adevăr.
15
Citește cu atenție fragmentul de mai jos. „Fata cea mică a împăratului, dacă văzu că nici surorile nu o cruţă, îşi puse nădejdea în Dumnezeu şi se hotărî să plece unde mila Domnului o va duce. Îşi luă deci din casa părintească un rând de haine proaste şi vechi şi pribegi din sat în sat, până la curtea unui alt împărat. Ajungând acolo, stătu la poartă. Chelăreasa o văzu şi dacă veni la dânsa o întrebă ce vrea; ea răspunse că este o fată săracă şi fără de părinţi, şi ar vrea să se bage la stăpân dacă ar găsi vreun loc.” (Petre Ispirescu, „Sarea în bucate”)
  • Completează enunțurile lacunare cu informații relevante pentru caracterizarea fetei de împărat.

Descrierea testului

Acesta este un test de limba română pentru clasa a VIII-a, care corespunde lecției video cu titlul Evaluare Națională. Test de antrenament 6. Subiectul II. Testul te va ajuta să te pregătești pentru Evaluarea Națională, să îți verifici, să îți consolidezi cunoștințele acumulate și să cunoști toate cerințele de redactare, pentru a obține punctajul maxim. Testul conține diferite tipuri de exerciții și respectă programa școlară. Rezolvă, distrează-te, progresează! Eduboom te antrenează!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (2)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom