new-logo

Test: Evaluare Națională. Sesiunea specială 2020-2021. Subiectul I A

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
Doi termeni din câmpul lexical al familiei sunt:
2
În fragmentul de mai jos, se poate identifica tiparul textual:
  • „Încet, încet, splendoarea dispăru şi umbrele gri ale apusului începură să pună stăpânire pe piscurile muntoase.” (Johanna Spyri, „Heidi, fetița munților”)
3
Selectează cuvântul care lipsește din enunțul de mai jos.
  • Bunica, personajul din fragmentul extras din textul ,,Heidi, fetița munților”, îi cere ... să îl cheme pe bătrân ca să-i mulțumească pentru gestul lui.
4
Sinonimul cuvântului subliniat din fragmentul de mai jos este:
  • „Povestirea copilei fu tulburată de intrarea lui Peter, care văzând-o pe Heidi, amuți de uimire.” (J. Spyri, ,Heidi, fetița munților”)
5
Din secvența: „CHIRIȚA: Ha, ha, ha, ha... S-o spăriet ispravnicu de treabă multă.”, extrasă din textul „Chirița în provincie” de Vasile Alecsandri, reiese:
6
Completează enunțul următor, menționând tiparul textual identificat în fragmentul de mai jos,
  • ,,– Vezi ce bine-i șade lui - zice mam' mare - cu costumul de marinel?– Mamițo, nu ți-am spus că nu se zice marinel?” (I. L. Caragiale, ,,D-l Goe...”)
7
Completează enunțul lacunar cu termenii care lipsesc, după ce citești fragmentul: ,,Piersicul înflorit - îl vezi şi-nchizi ochii fiindcă ai avut, cu o bătaie de inimă, icoana întâii sărutări: buzele roşii care-au zâmbit, obrajii copilăreşti care s-au înroşit. E trist un piersic înflorit, fiindcă alături de el, oricât ai fi de tânăr, eşti bătrân.” (Ionel Teodoreanu, La Medeleni)
8
Citește cu atenție fragmentele de mai jos.
  • ,,În frunte cu Dănuţ, alaiul mărunţilor călăuzi pînă la poarta ogrăzii pasul înalt al zmeului... Ograda se umplu de zarvă: cânii hămăiau, slugile răsăreau din toate părţile. ― Hai, Dănuţ, hai că vine trenul, îl îndemnă din trăsură, gata de plecare, doamna Deleanu, cu mânile pe urechi. ― Stai, mamă, nu vezi că am treabă! răspunse Dănuţ, trăgând de sfoara zmeului priponit, ca spre încercare. ― Gata, boierule! De-acuma nu mai scapă, că doar îl ţine un stejar! ― Ai isprăvit, Dănuţ? ― Bine, da` cine-l păzeşte? se îngrijoră el. ― Noi! Noi! protestă poarta înflorită cu copii.” (Ionel Teodoreanu, ,,La Medeleni”)
  • ,,Odată, vara, pe-aproape de Moşi, mă furişez din casă şi mă duc, ziua miaza-mare, la moş Vasile, fratele tatei cel mai mare, să fur nişte cireşe; căci numai la dânsul şi încă la vro două locuri din sat era câte un cireş văratic, care se cocea-pălea de Duminica Mare. Şi mă chitesc eu în mine, cum s-o dau, ca să nu mă prindă. Intru mai întâi în casa omului şi mă fac a cere pe Ioan, să ne ducem la scăldat.” (Ion Creangă, ,,La cireșe”)
  • O legătură care se poate stabili, la nivelul conținutului, între cele două texte-suport o reprezintă:
9
Pentru rezolvarea exercițiului în care trebuie să îți exprimi punctul de vedere, de tipul: ,,Crezi că ...”, trebuie să parcurgi, în ordine, următoarele etape:
10
Pentru a rezolva exercițiul 9, în care trebuie să asociezi textul-suport cu un alt text literar, prezentând o asemănare și o deosebire dintre acestea, vei avea în vedere următoarele aspecte:
11
Realizează corect corespondențele.
12
Textul ,,D-l Goe...” de I. L. Caragiale poate fi asociat cu:
  • Vei avea în vedere o asemănare/ o valoare comună.
13
Completează spațiile libere din enunțul de mai jos, raportându-te la fragmentul dat.
  • ,,C-o ureche neagră pe ochi [...]; cu bot crocodilian; cu picioa­rele strâmbe; cu mers legănat şi chilos de atlet în frac, basset-ul Patapum, ghiduşul ghiduşilor [...] Se ascundea ca o tra­gediană răscoaptă de lumina soarelui.” (Ionel Teodoreanu, ,,La Medeleni”)
14
Scrie C (corect) sau I (incorect) în dreptul fiecărei afirmații de mai jos, după ce citești cu atenție fragmentul dat.
  • ,,Veni, mai întâi, Ali: pointer-ul lăptos, roş­cat şi jovial. Se aşeză lângă doamna Deleanu, pri­vind-o cu deferenţă hemesită. Era plin de ticuri sau de purici. Clipea: nările-i tremurau, mereu mobile; strănuta; îşi sucea gâtul ca cei care poartă gulere strangulatoare; îşi culca tâmplele când pe-o parte, când pe alta; hăpăia muşte şi le înghiţea ca şi cum ar fi avut amigdalită; îşi freca dinapoiul pe jos, botul i se sfădea cu coada; coada cu podelele; podelele cu picioarele...” (Ionel Teodoreanu, ,,La Medeleni”)
15
Completează enunțurile lacunare, ținând cont de fragmentul citat mai jos. Alege una dintre variantele dintre paranteze.
  • ,,Într-o zi, fetița îl întrebă pe tatăl său:— Tata, poți să-mi cumperi o carte?— O carte? se miră acesta. Dar televizorul nu-ți mai place? spuse el râzând.” ( Roald Dahl, ,,Matilda”)

Descrierea testului

Acesta este un test de limba română pentru clasa a VIII-a, care corespunde lecției video cu titlul Evaluare Națională. Sesiunea specială 2020-2021. Subiectul I A. Testul te va ajuta să te pregătești pentru Evaluarea Națională, să îți verifici și să îți consolidezi cunoștințele acumulate. Testul conține diferite tipuri de exerciții și respectă programa școlară. Rezolvă, distrează-te, progresează! Eduboom te antrenează!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (2)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom