new-logo

Test: Modurile verbului. Indicativul. Aplicații

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
Verbele la modul indicativ din textul următor sunt:
  • „Eu prima oră am mate, vorbea Veronica prin fular, ar fi fain să întârzii, poate vine maică-ta cu noi până la școală să vorbească cu învățătoarele să nu ne rupă urechile.” (Dan Lungu, „Fetița care se juca de-a Dumnezeu”)
2
Identifică verbele din textul dat și alege modul și timpul corespunzător acestora:
  • „Numai şuvoaiele apelor, nepotolite încă, îşi mai trimiteau de prin văi, până-n depărtare, vuietul lor nedesluşit şi surd... Fiori iuţi de vânturi uşoare însufleţeau, în răstimpuri, neclintirea frunzişului negru, şi picături de apă mari cădeau grele pe pământ...” (Calistrat Hogaș, „Singur - În munții Neamțului”)
3
În enunțul: „Cum mergea liniștită pe stradă, un câine hămăind răgușit i-a ieșit în față.”, există două verbe la modul indicativ, timpul imperfect?
4
Verbele subliniate, din secvența dialogată, au pe rând, următoarele timpuri:
  • „— Domnule, îmi zisese părintele Ghermănuţă la plecare, nu era rău să mai fi zăbovit d-voastră câteva zile la noi, că-i tocmai la primenitul luminii şi vremea poate să se schimbe; şi de v-a apuca ploaia-n pădure, apoi are să vă fie greu de tot; şi, mai ales, cum nu cunoaşteţi d-voastră drumul, se poate întâmpla să rătăciţi, că potecile se taie şi se-ncrucişează între ele, de nu le mai dai de capăt.” (Calistrat Hogaș, „Singur- În munții Neamuțului”)
5
Câte verbe la modul indicativ sunt în enunțul:
  • „În curând soneria de la școală, care arăta ca o tigaie de prăjit ouă, va prinde să sune, iar ea avea prima oră caligrafie, nu voia nici în ruptul capului să întârzie, mama s-ar fi supărat că a muncit degeaba tema cu ea și, chiar dacă scăpa de javra din fața ei [...], n-ar fi scăpat cu adevărat. ” (Dan Lungu, „Fetița care se juca de-a Dumnezeu”)
6
Asociază verbele la modul indicativ, din enunțurile date, cu timpul corespunzător acestora.
7
Identifică, în enunțul de mai jos, și rescrie verbul la modul indicativ al cărui timp este compus din două cuvinte, un auxiliar și un participiu:
  • Notează doar verbul, fără ghilimele.
  • „Era cocoțată pe marginea geamului și ronțăia grisine pierdută în gânduri, când am intrat în cameră.”
8
Aranjează enunțurile date, astfel încât verbele la modul indicativ să corespundă, în ordine, cu timpurile date:
  • perfect compus, prezent, imperfect, perfect simplu.
9
Alege enunțul care conține un verb la modul indicativ, timpul perfect simplu, persoana I, numărul singular, formă negativă.
10
Completează spațiile libere, în dreptul verbelor la modul indicativ, cu timpurile corespunzătoare acestora.
  • Notează răspunsurile cu cuvinte complete, fără prescurtări sau majuscule.
11
Asociază enunțurile date cu cerința corespunzătoare acestora.
12
Alege enunțul care conține două verbe la modul indicativ: primul la timpul viitor standard, persoana a II-a, numărul plural, iar cel de-al doilea, la viitor anterior, persoana I, numărul singular.
13
Completează spațiile libere cu analiza verbelor subliniate din enunțul dat.
  • „Aveam să înțeleg de ce m-ai avertizat că școala nu este un joc de-a v-ați ascunselea.”
14
Asociază verbele subliniate din enunțurile date cu analiza corespunzătoare acestora.
15
Completează enunțurile date cu forma corectă menționată între paranteze.

Descrierea testului

În acest test de limba și literatura română pentru clasa a VII-a vei pune în practică ceea ce ai învățat la lecția video intitulată Modurile verbului. Indicativul. Aplicații. Îți vei însuși informațiile despre modurile verbului indicativ, respectiv modalitățile de conjugare și de de analiză a acestora. Te provoc la un joc! Româna nu este plicticoasă deloc!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (10)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom