new-logo

Test: Mijloace de caracterizare a personajului. Repere teoretice

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
Personajele unei opere literare pot fi descrise fizic sau moral.
2
Portretul fizic al unui personaj poate conține elemente care se referă la:
3
Selectează elementele portretului moral al unui personaj.
4
Un personaj poate fi caracterizat direct sau indirect.
5
Caracterizarea directă se poate realiza de către:
6
Caracterizarea indirectă este realizată de:
7
  • Citește cu atenție fragmentul următor și completează spațiul liber cu modalitatea de caracterizare a personajului Niță.
  • „Pe Niță îl luasem de la mamă-sa, o văduvă săracă, pe procopseală: dorea să se facă popă. Era băiat voinic, blajin și cinstit.” (I.L.Caragiale, „Cum devine cineva revoluționar și om politic...?”)
8
  • Citește cu atenție textul următor:
  • „Tot n-are nimeni copii ca mine!” își zice ea, și nimeni nu poate s-o știe aceasta mai bine decât dânsa, care ziua toată vede mereu copii și oameni și nu poate să vadă ființă omenească fără ca s-o pună alăturea de copiii ei.” („Mara”, Ioan Slavici)
  • Ce trăsătură dominantă a personajului se desprinde din fragmentul citat și prin ce modalitate de caracterizare este evidențiată? Completează enunțul.
9
Selectează informațiile care sunt adevărate despre personajul literar și caracterizarea acestuia.
10
  • Citește fragmentul următor și precizează tipul de caracterizare și de către cine este realizat. Alege una dintre variantele: directă/indirectă, narator/alte personaje.
  • „Nu mă amestec în discuție, o cântăresc, trăgând spre ea cu coada ochiului. Pare să fi fost frumoasă, urmele supraviețuiesc încă. Are ochi mari și sprâncene groase, iar nasul e acvilin. Toate astea îi dau un aer de distincție, deși nu e îmbrăcată elegant.” (Mihai Drumeș, „Elevul Dima dintr-a șaptea”)
11
  • Scrie continuarea enunțului, alegând una dintre variantele: „caracterizare realizată de către narator/caracterizare realizată de alt personaj/ autocaracterizare”.
  • Secvența „Îmi priveam zâmbetul necăjit și căciula galbenă mă necăjea, iar haina învechită îmi strângea trupul stângaci. Chipul îmi era obosit și ghiozdanul îmi atârna ca un bolovan.”,  reprezintă o ...
12
  • Citește cu atenție textul și selectează afirmațiile potrivite personajului prezentat.
  • „Domnița Ruxandra avea fruntea înaltă și boltită, sprâncenele frumos arcuite, iar genele lungi și mătăsoase lăsau să se vadă minunații ei ochi albaștri ca seninul cerului, visători și adânci, puri ca adâncurile apelor de cleștar de pe creste de munte. [...] Domnița Ruxandra mai fusese înzestrată de la naștere cu cele mai alese însușiri sufletești, de parcă toate zânele cele bune și-ar fi dat întâlnire la leagănul ei, copleșind-o din belșug cu toate darurile și harurile rar de tot hărăzite laolaltă uneia și aceleiași ființe omenești, dar și mai rar dăruite unei domnițe, fiică de crai!...”
13
Ce trăsătură morală reiese din versurile: „Cu părul nins, cu ochii mici/ Și calzi de duioșie”? Alege din următoarele variante: inteligență/duioșie/frumusețe/bunătate.
14
  • Citește cu atenție secvența și completează enunțul de mai jos:
  • „Nimeni nu băgă de seamă când se strecurase, printre scaun, spre tablaua cu șerbet, Lizuca...” (Mihail Sadoveanu, „Dumbrava minunată”)
15
Completează enunțurile lacunare cu informații despre caracterizarea personajului din fragmentul următor: „Era o fetiță mărunțică, însă voinică și plinuță. Rochița de doc albastru stătea strâmbă și în chip cu totul nepermis pe trupușorul ei.”

Descrierea testului

Acesta este testul de limba și literatura română pentru clasa a VI-a pentru lecția Mijloace de caracterizare a personajului. Repere teoretice. Cu ajutorul acestor itemi îți vei consolida cunoștințele referitoare la personaje, la rolul acestora în opera literară, tipurile lor și modalitățile de caracterizare. Rezolvă testul și vei fi cel mai bun!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (1)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom