new-logo

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
Fiecărui paragraf îi poate corespunde un cuvânt-cheie?
2
Cuvântul-cheie reprezintă un substantiv sau un grup de cuvinte care numește aspectul cel mai important dintr-un fragment.
3
Într-un text nu pot exista mai multe cuvinte-cheie.
4
Cuvintele-cheie au legătură cu tema textului?
5
Pentru a numi tema unui text se folosește un verb sau un adjectiv.
6
Tema unui text reprezintă:
7
Selectează variantele care conțin teme des întâlnite în textele literare.
8
Alege varianta care conține cuvântul-cheie al fragmentului de mai jos, extras din ,,D-l Goe ...” de I.L. Caragiale.
  • ,,Destul că foarte de dimineaţă, dumnealor, frumos gătite, împreună cu tânărul Goe, aşteaptă cu multă nerăbdare, pe peronul din urbea X, trenul accelerat care trebuie să le ducă la Bucureşti. Adevărul e că, dacă se hotărăşte cineva să asiste la o sărbătoare naţională aşa de importantă, trebuie s-o ia de dimineaţa.”
9
  • Cuvintele-cheie din strofa extrasă din poezia ,,Somnoroase păsărele” de M.Eminescu sunt: izvoarele, codrul, florile. Completează spațiul liber cu tema acestei strofe.
  • ,,Doar izvoarele suspină,
  • Pe când codrul negru tace;
  • Dorm și florile-n grădină -
  • Dormi în pace!”
10
  • Selectează cuvântul-cheie care corespunde fragmentului de mai jos.
  • ,,Strada mea e ca toate străzile de pe pământ:
  • Casele sunt așezate una după alta în rând.
  • Unele mai frumoase,
  • Altele mai urâte
  • (Că te și miri)
  • Unele mai grase,
  • Altele mai subțiri;
  • Unele mai murdare,
  • Altele mai curățele.” („O stradă cu sentimente” de Ana Blandiana)
11
Asociază cuvântul-cheie din prima coloană cu tema corespunzătoare din a doua coloană.
12
Grupează versurile din prima coloană cu tema corespunzătoare, din a doua coloană.
13
  • Completează spațiile libere, folosind ca text-suport strofa de mai jos.
  • „Codrule, Măria-Ta,
  • Lasă-mă sub poala ta,
  • Că nimica n-oi strica
  • Fără num-o rămurea,
  • Să-mi atârn armele-n ea.”
14
  • Citește cu atenție fragmentul: „Am 16 ani. Citesc. Îmi plac mai mult cărţile decât oamenii. Ele - cele adevărate - nu vor să te convingă de nimic, nu vor să aibă „dreptate". Asculţi vocile cărţilor. Dacă nu se potrivesc cu vocea ta interioară, le-nchizi. Şi nimeni nu se supără pe tine.” (Simona Popescu în Exuvii)
  • Completează spațiile libere, notând A (adevărat) sau F (fals) în dreptul afirmațiilor date.
15
Completează spațiile libere, folosind ca text-suport fragmentul următor: „După ce mi‑am citit la ora de română compunerea, am constatat două lucruri. Primul, greșisem complet portretul: prietenul meu cel mai bun nu este Joi, este Adi. Am spus asta cu glas tare, iar după ore mi-am făcut un selfie cu prietenul meu cel mai bun.”

Descrierea testului

Acest test de limba şi literatura română pentru clasa a V-a te va ajuta să pui în practică ceea ce ai învăţat în lecţia video intitulată Cuvântul-cheie. Tema. Testul conține diferiți itemi, care au rolul de a verifica și a consolida cunoștințele despre tema unui text literar și cuvintele-cheie din cadrul acestora. Rezolvă, distrează-te, progresează! Testul este elaborat în conformitate cu programa școlară.

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (19)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom