new-logo

Test: Analiza și comentarea unui text epic

Pentru a afla cum să faci testul, înregistrează-te pe eduboom!

Înregistrează-te Ești înregistrat? Întră în cont »

Întrebările pe care le vei întâlni în test:

1
În procesul de redactare al unei compuneri de analiză literară este recomandată mai întâi:
2
Ce poate cuprinde introducerea unei compuneri de analiză a unui text epic?
3
  • Alege varianta potrivită pentru a completa enunțul.
  • Textul epic este o operă bazată pe:
4
Într-o compunere de analiză a unui text epic, este foarte important să ilustrezi toate aspectele operei cu exemple din text?
5
Este suficient să închei o compunere de analiză literară, formulând o opinie personală privind textul analizat.
6
  • Citește cu atenție:
  • „Odaia dă în stradă, peste petecul de grădină cu pomii în defășurare, împrejmuit cu zăbrele. Au înflorit caișii, deodată, peste noapte, mai înainte ca frunzele să li se fi desfăcut. Le-am găsit dimineața furcile ramurilor cu totul albe, ca și cum ar fi fost înmuiate în lăturile groase ale nopții și ar fi înghețat pe ele valul de argint al lunii [...].”
  • (Tudor Arghezi, „Un ciob de primăvară”)
  • Răspunde printr-un singur cuvânt potrivit completării spațiului punctat.
  • În textul citat, cuvintele subliniate, reprezintă, pe rând, repere spațiale și temporale. Acestea sunt introduse în ........... compunerii de analiză.
7
Aranjează elementele care pot fi introduse în cuprinsul compunerii, în funcție de importanța lor și de posibilitățile pe care le oferă textul.
8
Asociază modurile de expunere date, cu rolul potrivit, pe care îl îndeplinesc în textul epic.
9
Într-un text epic, titlul...
10
Completează spațiile libere.
11
  • Prezentarea personajelor, precum și a modalităților de caracaterizare a acestora, se regăsesc în ........ compunerii de analiză literară.
  • Răspunde printr-un singur cuvânt potrivit spațiului punctat.
12
Alte elemente care pot fi introduse în cuprinsul unei compuneri de analiză literară sunt:
13
  • Completează spațiile libere care fac referire la textul de mai jos:
  • „[...] I-am zis că da, însă nu mai puteam să-l punem să fie zeu, fiindcă eu și Dia ne plictisiserăm deja de zeițe. Nu i-am spus nici că urma să ieșim cu biclele, ultima descoperire, niște Pegasuri verzi noi-nouțe, de la Bucur Obor. Am râs cu Dia la telefon, când i-am spus ce o să mai alerge acum Mandea după noi și n-o să ne prindă-n veci.” (Adina Popescu, „Opt povestiri de pe Calea Moșilor”)
14
  • Completează spațiile libere referitoare la fragmentul de mai jos.
  • „Consider că, textul epic „Florin scrie un roman” de Mircea Cărtărescu, evidențiază, într-un mod surprinzător, ipostaza scriitorului, așa cum poate fi el, în procesul de creație, imaginând situații, fapte, personaje după libertatea și bunul său plac.”
15
  • Completează spațiile libere care fac referire la textul de mai jos:
  • „La 4 era deja în fața blocului. Eu și Dia ne căram singure biclele afară, pe scări. Am rămas mască amândouă când am văzut că de adidașii lui cei noi era legată, cu curele din piele, o pereche de rotile.
  • - Pot să fiu zeul ăla care duce scrisorile, dacă vreți! a zis el, privindu-și mândru rotilele.”.
  • (Adina Popescu - „Opt povestiri de pe Calea Moșilor”)

Descrierea testului

În acest test de limba și literatura română pentru clasa a VII-a vei pune în practică ceea ce ai învățat la lecția video intitulată Textul epic. Analiza și comentarea unui text epic. Cu ajutorul acestor itemi îți vei consolida cunoștințele referitoare modalitățile de analizare și comentare a unui text epic. De asemenea, vei putea să pui în practică principalele modalități și strategii de realizare a unei compuneri argumentative despre opera epică. Rezolvă testul și hai până la marginea lumii, s-o descoperim!

Pentru a comenta acest test, fii parte din eduboom!

Comentarii (4)
Contact cu eduboom
Contact cu eduboom